Cum arată piața afacerilor la un an de la pandemie?

La un an de la pandemie, unii antreprenori au fost nevoiți să își încheie activitatea, în timp ce alții nu au stat să piardă timp și nici bani și au implementat noi strategii pentru o funcționare cât mai eficientă într-o situație de criză. Fie că s-au reorientat spre alte domenii de activitate mai profitabile sau au venit pe piață cu noi idei, un lucru este sigur, o doză de curaj și de creativitate iți poate schimba viața în bine oricând.

Nu este un secret faptul că digitalizarea se află pe o scară ascendentă, iar pandemia a forțat aproape cam orice tip de afacere să își mute activitatea în mediul online. Proiectele digitale care erau planificate pentru viitorul apropiat au fost accelerate, astfel că pandemia a creat și o serie de oportunități pentru multe afaceri din diverse domenii de activitate.

În anul 2021, antreprenorii au deja experianţa anului trecut, iar pentru a rezista în continuare pe piața economică, aceștia trebuie să își pregătească noi strategii de dezvoltare, să anticipeze schimbările ce vor apărea, dar și să învestească în soluții utile pentru a gestiona mult mai ușor riscurile. Conform unui studiu realizat de Confidex by Impetum Group, acesta este anul prevenției în domeniul afacerilor, iar încrederea directorilor în economie se află în creștere.

 

 

Ce presupune sa fii antreprenor în 2021?

Antrepenoriatul începe să înflorească în contextul în care mediul de afaceri cunoaște o nouă etapă datorită digitalizării. Schimbările au loc rapid pe piață, iar provocările cu care companiile se confruntă nu ezită să apară. Prezența afacerilor în mediul online nu doar că reprezintă un avantaj, ci a devenit mai degrabă o necesitate. Pentru a obține rezultatele dorite, atât angajatorii, cât și angajații sunt nevoiți să treacă printr-un proces amplu de transformare, care are efect asupra fiecărui nivel și sector al companiei, dar și care necesită o planificare meticuloasă.

Transformarea afacerii înseamnă realizarea unei schimbări, iar odată ce ai pornit pe acest drum, cu greu vei vrea să te oprești. Digitalizarea duce, de obicei, la un mediu inovator, care iți va permite să observi posibilitățile pe care ți le oferă noile tehnologii, dar și trendurile din industrie.

De asemenea, pe agenda obiectivelor pentru anul 2021, antreprenorii ar trebui să se orienteze și spre o mai bună gestionare a costurilor, dar și spre noi parteneriate. Investițiile în extinderea afacerilor, în dezvoltarea strategiei pentru comerțul online, dar și în promovare reprezintă, de asemenea, aspecte importante.

 

 

Care sunt riscurile pentru companii în anul 2021?

Conform unui studiu realizat de Allianz Bank Barometer, principalele riscuri pentru companii în 2021 sunt atacurile cibernetice, întreruperea activității și pandemia. Tehnologia și dezvoltarea societăților din întreaga lume au făcut ca noțiunea de globalizare să fie tot mai des întâlnită în sfera contemporană, iar vulnerabilitatea companiilor în faţa atacurilor cibernetice este în creştere. Acest fenomen se află în continuă creștere datorită rapidității cu care schimbul de informații, bunuri și servicii crește. Granițele spațiale și temporale sunt înlăturate, iar oamenii sunt nevoiți să țină pasul cu noile sisteme aflate în conformitate cu modul de funcţionare al globalizării. Apar schimbări majore în toate domeniile, iar oamenii devin din ce în ce mai interconectați. Se apelează tot mai mult la interacțiunile online decât cele faţă în faţă, acest fapt demonstrându-ne că oamenii au parte de forme contemporane de comunicare. Astfel, reperele geografice nu mai reprezintă un obstacol, iar interacțiunile umane sunt globalizate.

Chiar dacă pandemia a accelerat procesul de adoptare a digitalizării și a adus cu sine și multe oportunități, aceasta rămâne în continuare o îngrijorare și un risc pentru companii. Dispariția modelelor traditionare de funcționare a afacerilor reprezintă adevărate schimbări pe care antreprenorii sunt nevoiți să le coordoneze.

De asemenea, întreruperea activității reprezintă un risc care persistă, fiind chiar mai pronunțat în acest an. Situațiile de criză sunt cele care provoacă pierderi considerabile de venituri și perturbări în sistemul de funcționare al unei companii, iar în acest mod se poate ajunge la întreruperea activității.

Așadar, există și alte amenințări pe lângă cele menționate anterior și care pot avea efecte majore de natură negativă. De aceea, unul dintre principalele obiective trebuie să aibă în vedere structurarea modelului de afaceri privind gestionarea riscurilor în așa fel încât vulnerabilităţile să scadă.

 

Iată de ce tot mai mulţi comercianţi se reorientează către mediul online

Pandemia a avut ca efect orientarea tot mai multor consumatori către sfera digitală, acest lucru observandu-se atât prin creșterea cumpărăturilor online, cât și prin creșterea plaților digitale. Dacă ești antreprenor și activezi într-o industrie afectată de pandemie, recomandarea noastră este să începi să iei în calcul și varianta de a te reorienta către mediul digital.

Tot mai mulți antreprenori au părăsit mediul tradițional și au emigrat spre mediul online, în special datorită schimbării comportamentului consumatorilor, dar și datorită faptului că piața locală a comerțului online reprezintă sectorul cu cea mai rapidă creștere. Pe fondul pandemiei, Romania a înregistrat o evoluție accelerată și semnificativă care a avut un impact major asupra comercianților și a consumatorilor.

Conform unui studiu realizat de ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), gradul de utilizare al comerțului online aproape s-a dublat în Romania începând cu anul trecut. De asemenea, valoarea acestui sector a atins pragul de 5,6 miliarde de euro. Privind aceste date, putem spune că există o oportunitate pentru antreprenorii care doresc să își dubleze veniturile lunare. Nu doar că tot mai mulți români s-au familiarizat cu internetul, dar au apărut categorii noi de persoane care sunt tot mai active în mediul online și care reprezintă segmente importante de cumpărători online. Spre exemplu, procentul tinerilor care fac cumpărături online a crescut în ultimii doi ani, acesta fiind un segment de interes pentru tot mai mulți comercianți.

Astfel, antreprenorii au la îndemână toate mecanismele necesare pentru maximizarea profitului și pentru dezvoltarea afacerii. Descoperă și tu avantajele pieței digitale și menține-ți poziția în sectorul economic!

 

 

Surse: www.profit.ro, www.mediafax.ro, www.gpec.ro.

 

Cel mai nou articol

Sorry, there are errors on the page: