Generația Z vs Millennials la locul de muncă - Așteptări, diferențe și dezvoltare

Generația Z este formată de un număr considerabil de persoane care se întinde de la adolescenți la adulți tineri, născuți de la mijlocul anilor 1990 până la mijlocul anilor 2000. Deși poți spune că sunt asemănători cu prietenii lor Mileniali, aceasta nouă generație are câteva caracteristici cheie de identificare care îi vor forța atât pe specialiștii de marketing, cât și pe angajatori să se adapteze rapid la stilul lor. Cel mai important, Generația Z a fost crescută într-o lume complet digitală – smartphone-uri în mănă, fiind dependenți de tehnologie și rețelele sociale.

 

Întrucât considerăm generația Z diferită față de Mileniali, mai jos am trecut punctual care sunt diferențele distinctive la care angajatorii trebuie să acorde atenție pe măsură ce generația Z se îndreaptă spre maturitate.

 

Cine sunt Milenialii?

Mileniallii sunt adulții din zilele noastre (28 – 42 ani), fiind generația care și-a petrecut cea mai mare perioadă a copilăriei și a tinereței fără gadget-uri, în prezent, fiind cei care în continuare ascultă radio și se uită la televizor. Astfel, având în vedere că aceștia au crescut în perioada de explozie a computerelor și a internetului, aceștia s-au împărțit în două categorii, cei care au fost pro și cei care au fost contra acestor schimbări.

Unii îi privesc că fiind egoiști sau narcisiști, fiind predispuși să schimbe foarte rapid locul de muncă. În comparație cu generațiile anterioare, Millennials au tendința de a fi mai toleranți, au un nivel mai ridicat de educație și dețin mai multe cunoștinte tehnice. Specialiștii sunt de părere că aceștia tind să fie mai globali și mai puțin patrioți.

De asemenea, din punct de vedere al finanțelor, Mileniallii au un comportament mai bun de plată față de părinții lor și sunt mai predispuși să acceseze un credit în rate sau un credit rapid decât Gen Z. Riscul de neplată este mai redus, acest lucru datorandu-se faptului că această generație nu a trecut printr-o recensiune economică.

 

 

Cine face parte din Generația Z?

Imediat după Mileniali urmează Gen Z, fiind cei născuți începând cu mijlocul anilor 1990, până la mijlocul anilor 2000. Denumită și iGeneration, Gen Tech sau Net Gen, aceasta este cea mai populată generație, având peste 2 miliarde de persoane.

Internetul, Social Media și tehnologia mobilă sunt esențiale pentru Gen Z, aceștia petrecând mai mult timp online decât generațiile anterioare. Mai mult de atât, aceștia dețin abilități de multi-tasking în ciuda faptului că au o atenție foarte scăzută, acest lucru datorandu-se faptului că au fost supraexpuși la internet și au un ritm de viață diferit.

Din punct de vedere psihologic, membrii Generației Z sunt mai competitivi și mult mai determinați să câștige. Având în vedere că au crescut într-o lume diferită, aceștia au alte așteptări, comunică diferit și se dezvoltă diferit.

 

 

Ce așteptări au Millennials de la angajator?

Când vine vorba de locul de muncă, Generația Millennials are o mentalitate diferită față de părinții lor, respectiv locul de muncă nu trebuie să fie același toată viața, în timp ce pretențiile sunt mai mari de ambele părți. Pentru ei, locul de muncă reprezintă o alegere, nu o urgență, iar salariul reprezintă o modalitate prin care își satisfac atât dorințele și nevoile, cât și economiile. Astfel, aceștia își negociază salariul și aleg să fie conectați la economia actuală.

Angajatorii trebuie să vină cu o abordare deschisă, întrucât dacă Millenialii nu văd oportunitatea de dezvoltare și promovare, atunci vor privi locul de muncă ca pe unul temporar, vor pleca cu prima ocazie la altă companie și nu se vor dedica 100%. Aceștia au o mentalitate prin care se mândresc cu propriile idei, sunt atrași de companii moderne, propun noi modalități de a face lucrurile să se întâmple și sunt deschişi la noi tehnologii sau sisteme de funcționare.

Deoarece Millenialii au mai multe pretenții, aceștia se așteaptă ca angajatorul să le spună ce este bine sau rău în performanţa lor, să aibă obiective reale, măsurabile și evaluate cu deschidere și feedback din ambele părți.

 

Gen Z – Primul loc de muncă

Cunoscută drept prima generație a nativilor digitali, majoritatea nu știu și nu își pot imagina cum arată lumea fără tehnologia mobilă sau fără internet. Pe măsură ce aceștia cresc și sunt pe punctul de a pătrunde în câmpul muncii, impactul pe care îl vor avea va fi unul profund și rapid.

Deosebiți de Millennials prin perspectiva pe care o au față de cariera lor, Generația Z apreciază salariul mai puțin decât oricare altă generaţie, accentul lor fiind pus pe modul în care companiile își evidențiază efortul de a fi buni cetățeni globali, dar și pe modul prin care își demonstrează angajamentul față de provocări sociale, precum schimbările climatice sau sustenabilitatea.

Din punct de vedere al angajatorului, promisiunea unei cariere, nu doar a unui simplu loc de muncă este esențială pentru a-i atrage pe tinerii din această generație. În plus, mobilitatea în interiorul companiei este esențială, având în vedere că de mici au trăit într-o lume globalizată. Un alt aspect esențial îl reprezintă faptul că Gen Z nu prea se pricep să gestioneze situațiile de stres și mizează mai mult pe criteriile de creativitate și flexibilitate, în schimbul cerințelor de tipul „rezistență la stres”.

 

Așteptări și performanțe din partea ambelor generații

Atât Gen Z, cât și Millennials sunt cunoscuți pentru că își doresc transparență, feedback și direcție la locul de muncă. Ambele generații răspund bine la procesul de educare continuă, întrucât își doresc să fie apreciați și să se dezvolte în cadrul locului de muncă pe care îl au.

De asemenea, ambele generații prețuiesc autenticitatea și le place să știe că împărtășesc aceleași valori cu compania pentru care lucrează. Tehnologia merge mână în mână cu dezvoltarea, astfel că angajatorii trebuie să demonstreze că nu au rămas blocați în modurile vechi de a face lucrurile și că promovează o cultură a inovației.

Fiecare generație are propriile caracteristici, iar avantajul principal pe care angajatorii îl vor avea dacă le vor oferi acestora ce au nevoie și când au nevoie îl reprezintă loialitatea și dedicarea la locul de muncă pe care le vor primi din partea generațiilor viitorului.

 

Cel mai nou articol

Sorry, there are errors on the page: